Iscjelitelj Zdenko
  Centralno mjesto prirodne i duhovne medicine
Iscjelitelj Zdenko
Zagreb, Hrvatska
Mob: +385 (98) 9211 076

iscjelitelj.zdenko@vip.hr

Vitamini i minerali

O vitaminima i mineralima se mnogo zna,ali još uvijek ne sve što bi trebalo znati,zbog toga i postoji toliko neslaganja oko toga,koliko vitamina i minerala treba uzimat minimalno,a koliko maksimalno,koja količina je potrebna čovjeku, jedino se sa sigurnošću zna,da su nam vitamini i minerali potrebni za zdrav život,pravilan rast i razvoj.

Vitamini su glavni dodaci prehrani,tvari bitne za život,rast i zdravlje koje naše tijelo nemože samo proizvoditi i zato trebaju biti prisutne u našoj prehrani ili ih moramo uzimati direktno,ako ih u hrani nema.

Minerali su čovjeku potrebni gotovo jednako kao i vitamini,ljudskom organizmu treba oko 21 element, koje dobiva isključivo kroz minerale unesene svakodnevnom ishranom ili direktnim uzimanjem gotovih proizvoda.

Vitamini

vitamin A - nužan za vid,kožu i rast: mrkva, brokula, špinat, paprika, mlijeko, maslac, sir, jaja, jetra ,limun,naranča, južno voće, jagode, krumpir, špinat, paradajz, kupus, paprika, ulje od jetre bakalara

vitamin D - nužan za rast,kostima i zubima: izlaganje suncu, mlijeko, maslac, sirevi, suncokretovo ulje, plava riba

vitamin E - štiti stanice i tjelesna tkiva,antioksidans,usporava starenje: biljno ulje, integralne žitarice, pšenične klice, zeleno povrće, mahunarke, suhe sjemenke, jetra

vitamin K - protiv krvarenja, poboljšava zgrušavanje krvi: zeleno lisnato povrće,osobito špinat

vitamin H - nužan za život stanica: pivski kvasac, kikiriki, čokolada, mlijeko, žumanjak, jetra, meso

vitamin P - umanjuje krhkost i pucanje žila i kapilara,protuupalno djelovanje: limun, naranče, grejp, marelice, trešnje, grožđe, zelena paprika, paradajz, heljda.

vitamin B Kompleks
B1 Tiamin - nužan za zaštitu živčanog tkiva i dobar rad mišića:
pivski kvasac, integralno brašno, žitarice, mahunarke, sjemenke, krumpir, gljive, tijestenina, šunka, jetra, mekušci
B2 Riboflavin - nužan za zaštitu tkiva i vida: žitarice, tjestenina, riža, gljive, pšenične klice, mlijeko, jogurt, sir, jaja, jetra, riba
B3 Niacinamid - pomaže rastu,obnovi i funkcioniranju organizma: žitarice, mahunarke, jetra, riba, različite vrste mesa
B5 Pantotenska kiselina - pomaže u prehranjivanju stanica organa i tkiva: zeleno povrće, mahunarke, žumanjak, jetra, pivski kvasac
B6 Piridoksin - nužan za život stanica,stvaranje hemoglobina i aktivacija stanica,štiti živčani sustav: integralne žitarice, krumpir, špinat, grašak, banane, orasi, jaja, riba, jetra, različite vrste mesa B9 Folna kiselina - pomaže pri proizvodnji crvenih krvnih stanica i služi za sintezu nukleinskih kiselina: grašak, brokula, šparoge, pšenične klice, pivski kvasac, jetra
B12 Cijanokobalamin - nužan za stvaranje crvenih krvnih stanica, iskorištavanje masnoća, rad živčanog sustava: mlijeko, sirevi, jaja, riba, mekušci, ljuskari, jetra, meso

Minerali

Kalcij - značajan za izgradnju i održavanje kostiju i zubi,odgovoran za pravilan rad srca,živaca i mišića: jogurt, kefir, sirevi, zob, brokula, bademi, špinat, soja, orasi, suhe šljive

Fosfor - sudjeluje u izgradnji kostiju i zubi,dobivanju i iskorištavanju energije u tijelu: riba, mesni proizvodi, coca-cola, pepsi

Kalij - utječe na rast i diobu stanica,mišičnoj aktivnosti,prijenosu živčanih impulsa, regulaciji volumena tekućine u stanici: avokado, banana, brokula, artičoka, krumpir, paradajz, geah, naranča, marelica

Magnezij - važan za prijenos podražaja,potreban srcu, kostima, živcima i mišićima, nezaobilazan za aktivnosti encima; soja, kikiriki, lisnato zeleno povrće, sjemenke, orasi, banane, avokado, zob, krumpir u ljusci, smeđa riža

Bakar - sastojak mnogih encima,pruža podršku metabolizmu: grah, raž, sezam, sjemenke suncokreta, soja, kikiriki, bademi, šljive, pileće meso, goveđa jetra

Cink - sastojak mnogih encima i njihov aktivator,bitan za imunitet,potreban za rast: soja, sjemenke, bundeva, grašak, sir, oštrige, rakovi, tuna, puretina, govedina

Jod - neophodan za izgradnju hormona štitnjače: plodovi mora, bakalar, haringa, sardine, rakovi, školjke

Krom - važan u metabolizmu masnih kiselina i glukoze: pšenica, grašak, pivski kvasac, sir, kukuruzno ulje, jetra, pileća prsa

Natrij - regulira ravnotežu tekućina, pomaže probavu bjelančevina i ugljikohidrata, djeluje na živčane impulse: šunka, usoljena riba, slani sirevi

Selen - sastojak važnog encima za hvatanje slobodnih radikala u tkivu: zob, suncokret, ječam, smeđa riža, češnjak, naranča, kokos, losos, školjke, svinjska mast

Silicij - nezamjenjiv za održavanje čvrstoće vezivnog tkiva, kosti, hrskavice, zubi, noktiju i kose: preslica

Željezo - važno za stanično disanje,prijenos kisika: soja, zob, bundeva, grašak, smokva, tuna, oštriga, jetra

Sumpor - važan za održavanje čvrstoće vezivnog tkiva,kose i noktiju: kupus, mahunarke, luk, jabuka, brusnica, jaja, riba

Kod raznih poremećaja i bolesti,poslje i za vrijeme bolničkog liječenja,pojačani unos vitamina i minerala preporuča se kao dodatna potporna terapija,a ponekad i kao glavna terapija. Kako je na početku ove stranice navedeno,znanstvenici neznaju točno koja količina vitamina i minerala je čovjeku potrebna.Preporuke od strane lječnika i institucija baziraju se na minimalno potrebnim dnevnim dozama,koje naravno nisu dovoljne da bi zadovoljile potrebe našeg organizma,a klinička istraživanja koja su provodili neki emanentni stručnjaci ili dvostruki nobelovac Linus Pauling,dokazala su tvrdnje kako su naše potrebe za vitaminima daleko veće od preporučenih,kod zdravih osoba,a posebno kod oboljelih.Uzmimo za primjer upravo gospodina Linusa Paulinga,tog velikog naučnika i nobelovca,koji već tridesetak godina koristi daleko veće količine vitamina i minerala od onih koje preporuča FDA-Svjetska Agencija za Prehranu.Treba zapamtiti da bez potrebne količine vitamina i minerala naš organizam je skloniji teškim oboljenjima.U svojoj praksi često preporučam i koristim dodatne terapije vitaminima i mineralima.

Natrag na vrh